Stole my heart. del 14

previous:
- Bella killarna är här, ropade mamma
- jag kommer, sa jag.
Jag gick ut genom rummet och ner för trappan. Dom hade nog gått ut på verandan.  Dom märkte inte att jag kom för dom stod med ryggarna mot öppningen.
- Så vad tycker ni? sa jag och log
Dom vände sig om och såg på mig med stora ögon.



Jag gick ut på verandan och ställde mig bredvid mamma.
- Du är jättevacker gumman, sa hon och kramade om mig.
- Tack, sa jag och log
- Jag ska gå in och hämta kameran, sa mamma.
Jag stod kvar och killarna stod lika chockade. Dom var också jättefina. Dom hade gråa kavajer på sig med en shorta under och slips såklart.
- så hur ser jag ut?, sa jag till killarna bara för att ha något att säga för att bryta tystnaden mellan oss.
- Du är jättefin, sa Niall och dom andra killarna efter varandra.
- Aww tack killar ni med, sa jag
- Ställ er bredvid varandra så jag får ta ett kort på er, sa mamma när hon kom ut och hon hade Sofie med sig.
- Gud va vacker du är Bella, sa hon och kom fram och kramade mig
- Aw tack gullunge, sa jag till henne och besvarade kramen.
- En sak är säker iallafall att jag har världens finaste storasyster, sa hon
- Och jag har världens gulligaste lillasyster, sa jag.
Vi gick ut på gräsmattan och ställde oss vid en stor buske med fina små rosa blommor i för att ta kortet. Niall stod bredvid mig och bredvid honom stod Liam och på min andra sida stod Louis och bredvis honom Harry och Zayn.
- Smile, sa mamma
Jag kollade bort mot dörröppningen och där stod Nialls föräldrar Lars och karin.
Min pappa Linus och Nialls pappa Lars stod lite längre bort och pratade medans karin började gå¨mot oss.
- va fin du är, sa Karin
- Tack så mycket, sa jag
- BELLA kolla nu ser jag också ut som en prinsessa, kommer Sofie springande mot oss.
Vi skrattade lite åt henne.
- Va fin du är i din krämfärgade klänning, sa jag.
Jag kollade bort mot pappa och Lars när jag ser att det står en liten kille bredvid honom, han är blåndhårig och har på sig en liten kostym och han var jättegullig.
Harry, Liam, Zayn och Louis stod och pratade medans Niall stod kvar bredvid mig.
- Vem är den lilla killen?,sa jag
Både mamma, karin vände sig om.
- Åå de är min lillebror Oskar, sa Niall.
- Har du en lillebror?, sa jag
- Halvbror. Min mamma och pappa skilje sig när jag var några månader gammal och då träffade hon en ny när jag var typ 3 år men man kan säga att vi är helsyskon, sa han
- Aha okej, sa jag
Dom barnen som var 14 år och yngre fick bara vara på balen tills kl 8 och vi som är 14-20 fick vara där till kl 12 så jag antog att Sofie och Oskar ska gå med varandra.
Pappa, Lars och Oskar kom gående mot oss.
- Kan inte jag få ta ett kort på er?, sa mamma
- På vem?, sa jag
- På dig och Niall och Oskar och Sofie, sa mamma
- Hmm visst sa jag och Niall i kör.
Niall la sin hand på min rygg och jag kände att jag rodnade och Sofie och oskar ställde sig lite snett framför oss.
Det blev ett ganska fint kort faktiskt.
- Ska vi dra?, sa Harry

1 timme senare

det var ganska mycket ungdomar här och jag sneglade mot Louis och jag såg att det var något som beskymrade honom. Jag gick och ställde mig bredvid honom.
- Louis, jag ser att något inte är bra så berätta, sa jag
- jag känner mig så värdelös, sa han
- varför gör du det? för det är ju värkligen inte, sa jag och han kollade på mig.
- För att jag gjorde slut med dig, sa han
- Louis, vi är fortfarande vänner och btw så vet jag att den där tjejen Eleanor är lyckligt lottad, sa jag och han kollade på mig med en menande blick.
- Vad menar du? sa han
- Jag ser på dig att du har känslor för henne, är hon här ikväll? sa jag och log.
- Mmm det är hon, sa han tyst.
- Men dåså gå till henne och fråga om en dans, sa jag.
- Tack Bella, sa han och kramade mig.
När han hade gått så kommer Niall fram till mig.
- Får jag lov min sköna?, sa han
- tack gärna. sa jag
Han tog min hand och gick ut på dansgolvet och vi började dansa vals. Han var ju faktiskt riktigt duktig ju. Han kollade in i mina ögon och dom var så underbara. Jag sneglade på den stora klockan på väggen och den visade 22:00 och då ser jag även Louis stå och prata med en tjej som jag antar var Eleanor. Hon var riktigt söt och jag såg att Louis gillade henne. Jag log för mig själv. Jag avbröts av mitt tänkande av att Niall tog min hand.
- Kom med ett tag, sa han och log
- Okej, sa jag.
Vi gick ut och det var en stor bakgård med en massa ljus och blommor och en liten gullig dansbana i mitten. Den lilla dansbanan hade ett tak över sig och även staket runt om och det var klätt i ljusslingor med små vita lampor i.
- Gud va vackert det är här, sa jag och kollade mig omkring.
- Ja visst är det, sa han och kollade på mig.
Nial tog min hand och vi gick ut till den lilla dansbanan. Jag hörde musiken innifrån.
- Får jag lov?, sa han och bugade
- Visst, sa jag och nigade.
Vi började dansa vals och allt var så perfekt.
- Du är så vacker Bella, sa han
Jag kände att jag rodnade.
- Du med, sa jag och log.
Han kollade in i mina ögon och sedan möttes våra läppar. Just då i det ögonblicket var allt perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0