Stole my heart. del 13

previous:
Vi satt och pratade länge och det kändes så bra att han var här hos mig.
- Men du kommer väl på balen imorgon va?, Sa Niall
- Jag vet inte, sa jag
- Jo komigen, för min skull, sa han
- Ah okej då, sa jag
- JAAA, skrek Niall och jag skratta åt honom.
Niall och jag blev avbrutna i vårt samtal av att det knackade på dörren.
- Vem kommer nu?, Sa jag tyst




Niall satt kvar i sängen medans jag gick mot dörren. När jag öppnar ser jag att det var Zayn, Harry, Liam och Louis som stod i dörröppningen.
- Får vi komma in?, sa Harry
- Klart ni får, sa jag med ett litet leene.
Jag gick in på toaletten och ställde mig framför spegeln och mina ögon var röda efter allt gråtande. Jag tvättade mig lite och sedan gick jag ut till dom igen.
Jag satte mig i sängen och dom pratade som vanligt medans jag och Louis var väldigt tysta imot vad vi brukar vara.
- Bella kan jag få prata med dig?, sa Louis och kollade mig i ögonen.
- Visst, sa jag och bröt ögonkontakten.
Vi gick ut ur rummet och stängde dörren efter oss, mamma,pappa och Sofie var inte hemma för dom skulle ut och gå en stund. Vi satte oss i trappan och det blev tyst mellan oss innan jag bröt tystnaden.
- Vad vill du prata med mig om?, sa jag och kollade ner i mina knän för att undvika ögonkontakt med honom.
- Jo jag vill bara att du inte är arg på mig, jag älskar dig men som jag sa förut att vi matchar inte varandra, sa han och jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken.
- Jag är inte arg på dig och jag kan hålla med dig lite att vi inte matchar varandra så jättebra men, sa jag
- Men vadå?, sa han
- men det känns så jobbigt just nu, sa jag
- Jag vet men är vi fortfarande vänner, eller?, sa han
- Ja det är klart vi är, sa jag.
Vi ställde oss upp och mötte varandra i en kram. Det kändes jobbigt att krama honom nu när vi bara är vänner, jag kände en tår rinna ner för min skind och tydligen så såg Louis det. Jag torkade snabbt bort den och gick in i rummet.
jag kollade mot klockan och såg att den var 23:10.
- Grabbar jag är typ jättetrött så jag vill typ gå och lägga mig, sa jag med ett snett leende på läpparna, sa jag
- Ah okey men vi ses i morgon, sa Niall
- Klart vi gör, sa jag och kramade alla och sa sweetdreams, när jag skulle krama Niall så viskade han i mitt öra
- I'm always have sweet dreams couse I dream about you, sa han och jag kände att jag rodnade.
När dom gått så gick jag och la mig i sängen och tänkte på dagen. Men menade Niall värkligen allvar med det som han hade viskat till mig, jag började le automatiskt och sedan somnade jag.

Jag vaknade av att min lillasyster kom in i rummet och skrek.
- BELLA VAKNA!, skrek hon
- vad vill du?, sa jag med en irriterande röst
- Vi ska och shoppa och hitta en balklänning till dig, sa hon
- Okej då, jag kommer snart, sa jag och Sofie
Jag gick upp och sedan gick jag in på toaletten och duchade. När jag var klar gick jag till min walk in closet och tog ett par jeans och ett vitt linne, sedan gick jag tillbaka till toaletten och sminkade mig och långa bruna hår fick hänga nedanför axlarna, sedan gick jag ner.
- är du klar för att åka? sa mamma
- japp det är jag, sa jag
under bilresan in till stan så satt jag och lyssnade på musik genom mitt headset när min mobil vibbar till och det var Niall som hade skickat.
- Heej Bella!^^ Hur är det idag? xx Niall
- Heej Niall^^ Bättre, tack för att du fanns för mig igår. Det betyder mycket för mig. xx Bella
- Du behöver bara höra av dig så kommer jag till dig direkt ;) xx Niall
- Aww<3 xx Bella
- Vad gör du förresten? xx Niall
- Påväg in till stan för att kolla på balklänning till ikväll, du då? xx Bella
- Va kul, jag och killarna sitter ute i solen och chillar, men vi ses kl 5 xx Niall
- Klart vi gör, xx Bella

Jag blir alltid så glad när han pratar med mig och när han kramar mig blir jag helt varm innom mig, jag satt och log som ett fån.
- Vad är du så glad för?, sa mamma.
- Nää det är inget speciellt, sa jag

5 timmar senare

Jag fann en jättefin balklänning som påminde lite om en bröllopsklänning men det var det ju inte. Den var vit och blev större nertill och ja den var helt underbar och jag kände mig som en prinsessa i den. Jag kollade på klockan som visade 15:00, två timmar på mig att bli klar men det ska jag nog fixa förhoppningsvis. Jag gick ner i köket och tog mig ett vattenglas.
- Dom kommer ju även att se ut balensdrottning och prins ikväll också, sa mamma
- kommer dom?, sa jag
Jag sprang upp på mitt rum och in på toaletten. Jag satte upp håret i en slarvig knut och sedan började jag och sminka mig. Först hade jag på mig en svag foundation och sedan puder, när jag gjort det så hade jag på mig en nyans av guld ögonskugga som jag skuggade ner lite. Jag blev väldigt nöjd faktiskt, jag släppte ut håret och lockade det och det blev väldigt bra eftersom jag hade såppas långt hår. Jag kollade på kl som visade 14:15.
Oj vad fort den tiden hade gått tänkte jag. "piip" "piip", det var mobilen som plingade. Jag sprang bort till sängen och tryckte på grön lur
- Hej det är Bella
- Heej Bella det är Liam, vad gör du?
- Jag ska snart sätta på mig klänningen för vi ska ju snart åka. dudå?
- Aha okey, vi är klara så vi tänkte att vi kommer över till dig snart om det är ok.
- ok då ses vi snart. hejjdå
- hejjdå
Efter att ha lagt på så gick jag och satte på mig klänningen. För en gång skull så kände jag mig vacker. Jag hörde dörren smällas igen nerifrån.
- Bella killarna är här, ropade mamma
- jag kommer, sa jag.
Jag gick ut genom rummet och ner för trappan. Dom hade nog gått ut på verandan.  Dom märkte inte att jag kom för dom stod med ryggarna mot öppningen.
- Så vad tycker ni? sa jag och log
Dom vände sig om och såg på mig med stora ögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0