Stole my heart. del 11

previous:
- Som ni redan har förstått så betydde Lisa och Linda enormt mycket för mig och dom var stora fans till er killar och dersas högsta önskan var att få träffa er, sa jag.
- var dom?, sa Zayn
- Ja det var dom, sa jag och tog upp en annan bild på datorn när Linda och Lisa stod och höll i en One Direction affich
- Jag skulle vilja fråga er om ni ville följa med oss till sverige och sjunga en sång på deras begravning, sa jag




Dom satt tysta i sängen medans jag fortfarande grät. Jag saknar dom så otroligt mycket. Jag gick in på toaletten och tvättade mig i ansiktet då jag kom på att jag fortfarande har kompishalsbandet på mig.
Det är ett silverhjärta med en berlock på och vi alla hade ett likadant med på min berlock stod det Best och på Lindas Friends och på Lisas Forever.
Vi sa till varandra innna vi satte på oss dom att "vi måste lova varandra att aldrig ta av oss dom här, för oavsett vad som händer så kommer vi tre alltid att vara bästa vänner"
- Jag kommer aldrig att ta av mig dethär, viska jag tyst för mig själv.
Jag gick ut till killarna som fortfarande satt på sängen, alla utom Louis.
- vart är Louis?, fråga jag
- han skulle ringa Paul och fråga om vi kan hänga med till sverige på begravningen, svarade Niall.
Jag satte mig på datastolen igen. Jag satt och fiffla med halsbandet och tänkte på alla fina minnen som vi haft tillsammans.
- Fint halsband, sa Harry.
- Tack, det är en vänskaps-halsband. Lisa och och Linda har ett likadant men på Lindas berlock står det Friends och Lisas Forever, sa jag
När Louis hade kommit tillbaka in i rummet så satte han sig i sängen igen.
- Va sa han?, sa Harry
- Det gick bra att vi följer med men Paul måste ju också med såklart, sa han.
- Gud va bra, jag vet att dom skulle ha uppskattat dethär, sa jag med tårar i ögonen.
Jag sprang ner till mamma och berätta för henne och hon ringde och prata med Martina och det gick bra.
- Ska vi gå till stranden ett tag? så kommer vi på andra tankar, sa Niall och kollade på mig.
- Visst, sa jag och dom andra killarna i kör.
Jag gick till min walk in closet och tog ett vitt linne och ett par jeans shorts och sminkade mig lite och sedan gick vi.
Louis kom och tog mig i handen och kysste mig mjukt.
- Vi kan gå till den södra stranden där det inte är några människor typ, sa Liam
- Okey, sa alla i kör.


5 min senare

Nu var vi framme och Liam hade rätt det var inga människor här och det var skönt, helt lugnt och stilla. Vi satte oss i sanden och Niall satt och spelade gitarr brevid mig och Louis satt på andra sidan
- Jag vet inte om ni vet om det men min mamma Karin har fixat ihop en bal och många andra ungdomar och vuxna som vi känner kommer och skulle ni vilja komma?, sa Niall.
- Det skulle vara jätteroligt, sa jag och dom andra killarna instämde.
- Bra det kan jag lova att det blir, sa Niall.
Jag kollade på Louis som satt och sms:ade med någon. Jag kunde inte se med vem elr vad dom skrev men han såg väldigt glad ut men samtidigt inte.

Louis perspektiv:
När vi kommit fram till stranden så satte vi oss på filten som vi lagt ut, det är så fint här och allt är så lugnt. jag kände hur min mobil vibbade till. Jag tog upp den och såg att det var Eleanor som hade skickat. Hon var en jättefin tjej och hon var helt underbar på alla sätt och vis men jag har ju Bella. Vi hade messat med varandra ett tag och jag gillar henne värkligen men jag gillar Bella också men på något konstigt sätt så känns det inte som om jag och Bella matchar varandra och imorgon är det bal som vi ska på. Jag känner att jag måste tala med Bella om det här.

Bellas perspektiv:
Efter att ha suttit och pratat och skrattat med killarna i nästan över en timme så känner jag hur någon knackar mig på ryggen. Jag vänder mig om och ser att det är Louis.
- Bella kan jag få prata med dig?, sa han
- Visst, sa jag.
Vi gick bort ifrån dom andra killarna och satte oss i sanden.
- Vad vill du prata med mig om?, sa jag och han såg beskymrad ut.
- Jo jag.. ehm.. jag vet inte hur jag ska säga det här men jag känner att du och jag inte matchar varandra.
- Va?, sa jag med chockad röst och blick.
- Du undrar säkert vem det är som jag har skickat med hela kvällen och det är en tjej som heter Eleanor och hon och jag är barndomskompisar och..
- Du behöver inte säga mer, du vill göra slut ellerhur?, sa jag
- Förlåt Bella men ja, sa han.
Jag reste mig upp jag kände tårarna började komma, jag sprang förbi killarna och raka vägen hem. Jag sprang upp till mitt rum och satte mig i sängen och grät. Visst vi kanske inte var perfekta för varandra men ändå. Jag väcktes ur mina tankar när jag hör någon stå och knacka på min dörr.


bra/dåligt?
är trött så kanske inte det bästa men..

Ni är jättedåliga på att kommentera så nu vill jag ha 5+ på den här :D

Kommentarer
Postat av: Sara

Jättebra!:))

2012-05-04 @ 22:33:56
Postat av: Wilma

Skit bra! Du får inte sluta, jag har följt denna sen du började, sluta inte!! :D

2012-05-06 @ 20:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0