Stole my heart. del 19

previous:
vi satt och sms:ade ett tag och det var skönt att prata med henne. Vi var jättebra kompisar men på någon vis så gled vi isär och prata inte så mycket med varandra.
- Killar, vi måste sova nu för att orka upp imorgon för att åka till flygplatsen, sa jag.
-Mmm.. aa.. okejj då, sa dom nästan i kör.
Zayn, Harry, Louis och Liam sov på madrasser bredvid sängen medans Niall sov brevid mig i sängen.
- Godnatt, sa jag
- Godnatt Bella, fick jag tillbaka.
Jag somnade ganska snabbt därefter och den natten drömde jag om Linda och Lisa. Den dagen då vi skulle åka till Stockholm och kolla på Eric Saade konsert och det var den dagen som mamma tod det fina kortet på oss tre.




Jag vaknade av att min väckarklocka började pipa. Jag hade ju satt den på 08:00 i går kväll bara för att kl 13:00 så skulle planet till sverige gå. Jag satte mig upp i sängen och kände att jag var helt blöt på kinderna, jag antog att jag hade gråtiti i sömnen. Jag gick in i min walk in closet och tog ett par jeansleggings, ett linne och en hoodie och sedan gick jag in på toaletten och tog en snabb duch. När jag var klar torkade jag mig och satte på mig kläderna och virade in håret i en handduk och sedan gick jag ut igen. Killarna hade vaknat.
- Godmorgon sleepyheads, sa jag och log.
- Godmorgon, sa dom i kör.
- Hur länge har du varit vaken?, sa Niall och kom gående imot mig
Jag kollade på klockan som nu visade 08:30.
- En halvtimme, sa jag och han kysste mig mjukt.
Jag gick till min resväska och hämtade mitt smink,hårborste och tandborste och sedan gick jag in på toaletten igen.
Jag tog på mig lite mascara, bortade tänderna sedan borstade jag håret. jag satte upp det i en hästsvans och för en gång skull så såg det bra ut.
Jag gick ut igen och la ner det i väskan och stängde. Jag kom på att min mobil hade ju legat på laddnings inatt så jag gick till mitt skrivbord och tog mobilladdaren och la ner den i väskan.
- Är det ok om Eleanor kommer hit ett tag innan vi åker? sa Louis
- Absolut, sa jag och log stort.
- Boys, jag går ner och fixar frukost så ni kan väl göra er iordning under tiden, sa jag och gick ner.
Jag gjorde pannkakor som vanligt och undertiden tänkte jag faktiskt på Eleanor. Hon värkade trevlig och jag tror att hon och jag kommer bli bra vänner. Jag hör dörren öppnas och jag vänder mig om. Det var Eleanor som kom. Hon gick in i köket till mig.
- Hej Bella, sa hon och kramade om mig
- Hej Eleanor,sa jag och besvarade kramen.
- Killarna är inte klara än så dom är fortfarande där uppe, sa jag och log.
- Aha, sa Eleanor
Vi stod och pratade och skrattade undertiden som vi gjorde iording för frukosten. Hon satte fram glas, tallrikar och bestick medans jag fortfarande höll på med pannkakorna.
- PANKAKOR, hörde vi fem hungriga killar skrika medans dom sprang nerför trappan. Jag och Eleanor stod bara och kratta åt dom. Niall gick fram till mig och gav mig en mjuk kyss och Louis gjorde detsamma med Eleanor.
- Det är klart, sa jag och dom gick och satte sig vid bordet.
- Så ni ska till sverige?, sa Eleanor
- ja det ska vi, mina två bästa kompisar Linda och Lisa omkom i en bilolycka för några veckor sedan så vi ska på hennes begravning, sa jag
- Beklagar, men kände dom killarna?, sa Eleanor och kollade undrande på mig
- nej det gjorde dom inte men dom var båda två stora 1D fans så jag tänkte om dom ville sjunga på deras begravning och jag frågade dom och det ville dom gärna göra och sedan ringde vi hem till Linda och Lisas föräldrar och fråga om det var ok och det var det, sa jag
- Det tycker jag var fint gjort av både dig och killarna, jag lovar att dom skulle uppskatta det, sa Eleanor och kom och kramade om mig
jag tvingade mig själv att inte börja gråta.

På flygplatsen

Vi hade nyss lämnat in våra väskor och det hade även mamma, pappa och Sofie gjort och nu satt på planet. Niall, Sofie, mamma och pappa satt på min rad och framför oss satt Louis, Liam, Harry och Zayn. Jag somnade efter halva resan och vaknade av en röst som sa "var vänlig och sätt på er säkerhetsbältena för det är snart dags för landning".Vi gjorde som rösten sa.

I bilen

nu satt vi i bilen och var på väg hem. Det var bara några som hade kommit fram och ville ha autograf och en bild tillsammans med killarna men eftersom att ingen visste att dom skulle till sverige så var det inte så många.
- Vart bor du någonstans?, sa Niall
- Jag bor i karlstad, vi är framme om ca 2 timmar, sa jag och log.
Vi hade en minibuss så alla skulle få plats. Louis, Harry och Zayn satt längst bak, raden framför dom satt jag, Niall och Liam och på en ensam stol på sidan satt Sofie och mamma och pappa längst fram. Jag hade sovit nästan hela vägen.
- Älskling vi är framme nu, sa Niall och pussade mig på pannan
Jag kollade upp och sträckte lite på mig och sedan kollade jag på Niall som satt och log.
- Vad ler du för?sa jag.
- Du är så söt när du sover, sa Niall
jag kände att jag rodnade lite sött. Han böjde sig frammåt och kysste mig mjukt.
Det var ganska skönt för att vi bor lite utanför så vi bor liksom inte mitt i city, skönt att ha bakgård och så.
Vi gick in i huset och jag och grabbarna gick upp på övervåningen.
- Här är gästrummet som ni killar ska få vara i om det är ok? sa jag
- Absolut, sa dom alla i kör.
- Men jag kan väl få sova hos dig?, sa Niall och gjorde puppy face.
- Klart du får, sa jag
När vi lagt ifrån oss alla väskor så visade jag killarna runt i huset.
"piip"piip" min mobil plingade till, det var ett sms.


förlåt för dålig uppdatering men jag har sommarjobbat så har inte hunnit.
Trackback
RSS 2.0