Stole my heart. del 5

previous:
Jag kan inte fatta det, jag ska få träffa dom andra killarna i One Direction och dom kommer hit, och inte nog med det, jag har ju tillbringat i stort sett en halv dag tillsammans med Niall Horan.
Jag väcktes ur mina drömmar är dörren in till mitt rum öppnades.






- Bella kan jag få vara här med dig?
Det var min lillasyster Sofie som kom in.
- Ja det är klart att du får.
Sofie betyder så mycket för mig, visst det händer att vi bråkar men jag älskar henne iallafall.
- Är det här ni är? det var Niall som kom in i rummet.
- Japp här är vi, sa jag.
Vi satte oss i min stora dubbelsäng och prata medan sofie satt på golvet och lekte med sina barbie dockor.
- Du har värkligen en bra sångröst.
- Hehe tack.. jag kände att jag rodnade lite smått.
Vi satt och pratade och hade allmänt trevligt tills Nialls mobil vibbade till.
- Jag är snart tillbak, jag ska bara gå ner och möta grabbarna.
- Ok, jag väntar här med Sofie.
Niall försvann ut genom rummet och jag kände nervositeten stiga en aning.
Det här har liksom varit min dröm så länge och nu blir den till verklighet.
Jag satt kvar i sängen och fifflade med min mobil när jag hör Niall säga
- Bella, det här är mina polare.
Jag satt i chocktillstånd.
- Hej boys.. var det enda jag fick fram
- Hejhej.
Vi hälsade och presenterade varandra.
Sofie verkade inte bry sig så mycket men hon visste ju knappt vem dom var.
Killarna satte sig i sängen, Louis och Liam satte sig på varsin sida om mig och dom andra satte sig framför.
Jag la ifrån mig mobilen och jag kände att Louis titta på mig, jag rodnade såklart lite lätt.
Jag har jättelätt för det.
- Så hur gammal är du då? Det var Liam som fråga.
- Jag är sexton år, svara jag.
Vi pratade om allt, det kändes som om vi hade känt varande jättelänge.
Jag fick deras nummer och dom fick mitt.
- har du flyttat hit till London eller är du bara här och hälsar på? Denhär gången så var det Louis som fråga.
- Jag är bara här för att hälsa på men jag skulle inte ha något emot att flytta hit, svara jag.
- Bella jag är trött, får jag lägga mig här ett tag? Det var sofie som sa det.
- Klart du får. svara jag.
- Killar dethär är min lillasyster Sofie.
- Hej Sofie, sa killarna i kör.
Hon gömde sitt huvud i kudden för hon var lite blyg.
Hon la sitt huvud i mitt knä och det tog inte länge förrän hon somnade.

Louis perspektiv:

Vi satt alla i Bellas säng och jag satt bredvid henne och det var något speciellt med henne.
Hon är så vacker och hennes fina blåa ögon drunknar jag i.
Vi satt och prata med varandra men vi fick vara lite tystare när hennes lillasyster ville sova och det tog ju inte länge innan hon somnade.
-  Hon va trött, sa Liam och vi andra fnissade
- Hehe aa, hon brukar vanligtvis inte vara vaken såhär länge. Klockan är ju ändå 22:00.

Bellas perspektiv:

- Bella är det ok om vi lånar din dator? fråga Zayn.
- Visst får ni det, svarade jag.
Medan Zayn, Liam, Harry och Niall gick till datorn så ställde jag mig upp, lyfte upp Sofie och bar in henne i mammas och pappas rum och la henne på sängen och gick ut.
Jag tänkte tyst för mig själv att det är flera tusen tonårstjejer som skulle dö för att byta plats med mig just nu och jag måste erkänna att det är något lite extra speciellt med Louis.
Jag blir helt varm innombord och hans ögon är så underbara.
När jag kommit tillbaka in i rummet så ser jag att killarna sitter och kollar på mina bilder på datorn.
- Bella, vilka är du med här på dethär fotot? det var Harry som fråga.
- Det är mina två bästa kompisar hemma i sverige. Hon som står till höger om mig är Linda och hon till vänster om mig är Lisa.
När jag såg det fotot så känner jag hur mycket jag saknar dom.
- Aha okey, sa dom i kör med alla ett leende på läpparna.
- Ehm Bella kan jag få prata med dig? Jag vände mig om och såg att det var mamma, hon såg ledsen ut.
- hmm visst, killar jag kommer snart tillbaka.
- Vad är det som har hänt? frågade jag med ett chockat ansikts-uttryck


ojoj nu händer det grejer, vad är det egentligen som har hänt? ja det får ni reda på i nästa kapitel

Kommentarer
Postat av: Frida

Mer!:D

2012-04-12 @ 22:41:21
Postat av: Mimi

Asså, den är sjukt bra, meeer? :)

2012-04-13 @ 15:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0