Stole my heart. del 1



Klockan har äntligen blivit tre och skolan har precis slutat.
Jag gick till mitt skåp och tog min jacka och väska och gick sedan ut genom entredörren och mot bussen.
När jag satt mig så tog jag upp mitt headset och började lyssna på musik, som jag alltid gör när jag åker buss.
Det tar ca 15 minuters bussresa tills jag ska gå av.
När jag gått av och ser den stora gula bussen åka iväg och jag börjar gå hemåt , så börjar More than this spelas av One Direction.
Jag börjar le automatiskt. Jag älskar dom och deras musik så mycket och min högsta dröm är att någon gång i mitt liv ska få träffa dom.

10 min senare

Jag satte handen på dörrhantaget och öppnade dörren.
- Jag är hemma.
- Bella kan du komma in i köket ett tag?
Det var min mamma Tina som ropade.
-Ja jag kommer snart, jag ska bara gå upp till mitt rum med väskanförst.
När jag kommit in på mitt rum så slängde jag väskan på sängen och hänge jackan på datastolen.
Jag satte mig ner på stolen och startade datorn.
Det första jag gjorde var såklart att kolla facebook men där hade det inte hänt så mycket.
-Bella kommer du någon gång?
oops! jag hade fullkomligt glömt bort att mamma och pappa ville prata med mig.
-Ja jag kommer.
När jag kommit in i köket så möttes jag av en kram av min lillasyster Sofie.
-Förlåt, jag glömde bort att ni ville prata med mig.
-Det är lugnt gumman.
-Så vad var det ni ville tala med mig om?
- Jo din morbror Johan ringde och han undrade om vi ville komma ner till han och Klara hans tjej över sommarlovet.
Min morbror bor i London och det är sällan som vi träffas.
jag stod och tänkte en stund innan jag svarade.
Jag menar det skulle ju vara helt awezome och dom 5 bästa killarna bor ju i London.
- Ja det är klart att jag vill dit.
- Va bra då ringer jag och säger det till dom.


2 månader senare

SOMMARLOV skrek alla i skolan i kör elr ja nästan alla iallafall.
Det känns konstigt att ha slutat 9:an, jag kommer sakna min klass och mina två bästa kompisar Lisa och Linda.
Jag stod ute på skolgården tillsammans med alla andra i klassen, och jag hade tårar i ögonen och det var jag inte själv om. Vi har haft tre underbara år tillsammans på högstadiet och nu ska vi bara gå åt olika håll, som tur är så kommer vi hålla kontakten så gått det går.
När jag,mamma,pappa och Sofie var på väg till bilen så hör jag någon ropa.
- BELLA VÄNTA!!
Jag vände mig om och såg Linda och Lisa komma springandes imot mig.
Vi möttes alla tre i en gruppkram med tårar i ögonen.
Jag visste att vi kommer vara bästisar och att vi kommer att träffas så ofta som det går.
- Vi kommer sakna dig bella
- Jag kommer sakna er med.
Vi pratade ett tag till innan  vi var tvungna att åka för vi skulle ju ta planet till London.

På flygplatsen

Vi hade nyss checkat in våra väskor och inte många minuter senare så satt vi i planet på väg till London.
Känskan var obeskrivlig, jag hade aldrig varit i London tidigare så det skulle bli så spännande.
Jag satt och dagdrömde som jag alltid gör tills jag väcktes ur mina drömmar av någon som sa "ursäkta"

Första kapitlet.
Bra/dålig?

Kommentarer
Postat av: Yeshim

Jätte bra ! :D

2012-04-10 @ 20:34:33
Postat av: Anonym

as bra!! skriv mer och ofta!!<3

för då kommer du ha kvar dina läsare längre :D

2012-04-11 @ 14:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0